Παρασκευή 25 Μαρτίου 2016

Ας ακούσει, επιτέλους, το Υπουργείο Παιδείας τους Πληροφορικούς!


Λοιδορούν τους επί της Παιδείας Υπουργούς μας οι ξένοι... http://goo.gl/ASpqnW. Εστιάζοντας, ανάμεσα στα άλλα, στην οπισθοχώρηση του Ελληνικού Σχολείου όσον αφορά την Πληροφορική Παιδεία...

Και να σκεφτεί κανείς ότι η Ελλάδα είναι από τις λίγες παγκοσμίως χώρες που έχει υψηλού επιπέδου εκπαιδευτικό προσωπικό στους κλάδους Πληροφορικής. Το γεγονός αυτό, δεν οφείλεται, βέβαια, σε πολιτική απόφαση. Το αντίθετο. Από το 1992 που δημιουργήθηκαν οι κλάδοι Πληροφορικής, και για αρκετά χρόνια, η στελέχωσή τους αντιμετωπίστηκε με όρους πελατειακούς. Με αποτέλεσμα να βρίσκονται ακόμη και σήμερα σε θέσεις καθηγητών Πληροφορικής πρόσωπα χωρίς σπουδές στο αντικείμενο: Μαθηματικοί, Φυσικοί, Χημικοί, Βιολόγοι καθώς και Οικονομολόγοι, Φιλόλογοι, Θεολόγοι, Τεχνολόγοι Ιχθυοκαλλιεργειών, Νοσηλευτές... Η κατάσταση άλλαξε με τους πολύχρονους δικαστικούς και συνδικαλιστικούς αγώνες των Πληροφορικών και της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας (https://goo.gl/F07PDw). Και σιγά σιγά άλλαξαν και οι συσχετισμοί ώστε σήμερα η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών Πληροφορικής να έχουν τα απαραίτητα τυπικά προσόντα.

Καλά θα κάνει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να καταλάβει ότι στη Παιδεία δεν χωρούν ερασιτεχνισμοί και ιδεοληψίες. Καλά θα κάνει να μελετήσει το πώς μπορεί η Πληροφορική Παιδεία να οδηγήσει στην αναμόρφωση των σχολείων μας. Προωθώντας την καινοτομία, τη δημιουργικότητα, την ουσιαστική μάθηση. Βάζοντας τις βάσεις για την παραγωγική ανάταξη της πατρίδας μας. Παρέχοντας, τελικά, τα απαραίτητα εφόδια στα Ελληνόπουλα ώστε να πρωταγωνιστήσουν αύριο ως επιστήμονες και επαγγελματίες στην Κοινωνία της Πληροφορίας που οικοδομείται παγκοσμίως. Με στέρες γνώσεις. Τόσο στην Πληροφορική όσο και στα άλλα θετικά γνωστικά πεδία. Μα κυρίως στη Γλώσσα, την Ιστορία και τον Πολιτισμό μας. Για να γίνουν ενεργοί και δημιουργικοί φορείς μια μακραίωνης παράδοσης που έχει πολλά να προσφέρει στο σύγχρονο κόσμο. Οικοδομόντας πρότυπα ζωής που μπορούν να λύσουν το γόρδιο δεσμό της Βαρβαρότητας που προσώρας κυριαρχεί παγκοσμίως...

Ας τολμήσει, λοιπόν, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να δώσει λόγο και ρόλο στους Πληροφορικούς. Ας μελετήσει τις προτάσεις τους (https://goo.gl/Xt8SB0). Ας ξεκινήσει, μαζί με τους καθηγητές Πληροφορικής, την υλοποίησή τους. Είναι προτάσεις που δεν κοστίζουν. Μάλλον μειώνουν και τα λειτουργικά κόστη καθώς πολλές από αυτές αφορούν την υιοθέτηση του Ελεύθερου Λογισμικού στην εκπαίδευση. Προτάσεις που, αν υλοποιηθούν με υπευθυνότητα και σοβαρότητα, μπορούν να απογειώσουν το Ελληνικό Σχολείο μέσα σε πολύ σύντομο χρόνο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: