Τρίτη 27 Ιανουαρίου 2009

Πληροφορικός ή Πληροφορικάριος;

Ως μαχόμενοι Πληροφορικοί δοκιμάζουμε μεγάλη απογοήτευση και ενίοτε θλίψη βλέποντας κάποιους ομοτέχνους μας να επιλέγουν τη στάση του ατομικού βολέματος και να χρησιμοποιούν την Πληροφορική απλώς και μόνον ως ένα μέσο για ατομικά ωφέλη. Αγαπάμε αυτό που σπουδάσαμε και αυτό που κάνουμε, πιστεύουμε στις δυνατότητες του κλάδου μας και της επιστήμης που θεραπεύουμε και αρνούμαστε να πιστέψουμε ότι αυτό το πολύτιμο για όλη την κοινωνία "εργαλείο" έχει γίνει κούφιο σύνθημα ("Κοινωνία της Πληροφορίας" κλπ.) ενώ μπορεί να γίνει μοχλός δημιουργίας.

Συνήθως εντοπίζουμε την αιτία του κακού στους πολιτικούς, που λειτουργούν πελατειακά, στην κοινωνία, που δεν γνωρίζει, στους "αλεξιπτωτιστές", που σφετερίζονται τον τίτλο μας. Υπάρχει όμως και μια άλλη σοβαρή αιτία, ίσως η κυριότερη, την ύπαρξη της οποίας πρέπει να αποδεχτούμε και να δούμε πώς θα την αντιμετωπίσουμε. Είναι η ύπαρξη καιροσκόπων "συναδέλφων" που "προδίδουν" καθημερινά την επιστήμη που σπούδασαν καθώς και όσους ("πελάτες" ή άλλους συνάδελφους Πληροφορικούς) εναποθέτουν ελπίδες σε αυτούς.

Μέχρι χθες δεν είχα καταφέρει να βρω μια λέξη για να περιγράψω αυτή την κατηγορία "συναδέλφων". Από σήμερα γνωρίζω. Μου την έμαθε ένα καλός φίλος, ένας καλός δάσκαλος: "πληροφορικάριοι".

Δείτε πώς όρισε τον όρο αναφερόμενος στους "πληροφορικάριους" που εργάζονται στην εκπαίδευση:

α. Φτάνει στο σχολείο την ώρα που χτυπάει το κουδούνι.
β. Εαν διδάσκει στην Α Βάθμια έχει λειώσει τα πιτσιρίκια στο 'πέρης & κάτια'
γ. Εάν διδάσκει στη Β Βαθμια (ειδικά στα επιλογής) τα παιδιά είναι συνέχεια στο Internet
d. Εάν διδάσκει σε κατεύθυνση, συγκεντρώνεται κυρίως να βγάλει την ύλη
ε. Εάν είναι ωρομίσθιος, αντιμετωπίζει κάθε σχολείο με τον ίδιο ακριβώς τρόπο - σαν προσωρινός - περαστικός.
στ. Σημαντικότερο Είναι αδιάφορος για οτιδήποτε εκτός του μαθήματος

Από την άλλη, υπάρχουν και οι Πληροφορικοί. Ο καλός φίλος έδωσε τον παρακάτω ορισμό για το Πληροφορικό-Καθηγητή:

1. 'Εχει πλήρη παιδαγωγική κατάρτιση (ή έστω διάθεση να την αποκτήσει, θα συμπλήρωνα)
2. Έχει παιδοψυχολογική κατάρτιση (και πάλι εδώ η διάθεση μετράει κατά τη γνώμη μου)
3. Έχει πάντα ώρα για τους μαθητές του. Μπορεί να σας φαίνεται περίεργο, αλλά ακόμα και σαν ωρομίσθιος, αν υπάρχει θέληση, τρόποι βρίσκονται.
4. Αγαπάει το γνωστικό του αντικείμενο
5. Το 'κατέχει' και μάλιστα καλά!!!

Δεν είναι δύσκολο κανείς να κάνει τη γενίκευση και να καταλήξει σε ανάλογους ορισμούς ανά επαγγελματικό χώρο.

Καλό θα ήταν οι πληροφορικάριοι να μην υπήρχαν στις τάξεις μας και κυρίως να μην προκαλούν, ενίοτε, με τις αντιδράσεις και τις αστειότητες που λένε και κάνουν. Καλό θα ήταν επίσης οι Πληροφορικοί να τους συμβούλευαν ότι το καλύτερο που θα είχαν να κάνουν θα ήταν να πάψουν να σφετερίζονται τον τίτλο Πληροφορικός. Δεν τους ανήκει.

3 σχόλια:

nkour είπε...

υπερβολές και λάθη στον ορισμό του πληροφορικάριου. δεν είναι κακό ο πέρης και η κάτια και το βασικότερο είναι ότι το ΥΠΕΠΘ του συμπεριφέρεται σα σκουπίδι του ωρομίσθιου. (6ε καθαρά την ώρα)

Unknown είπε...

Δεν υπάρχει επιστήμη "πληροφορική", υπάρχει ο κλάδος της Υπολογιστικής της επιστήμης των Μαθηματικών. Όσο και αν δεν μας αρέσει εμάς τους πληροφορικάριους, η αλήθεια είναι αυτή. Και θα αρχίσουμε να βλέπουμε ρεαλιστικά τα πράγματα μόνο αν τα δούμε στην κανονική τους διάσταση. Τότε θα βγουν κάποια πράγματα από την ανυπολυψία και την εξάρτηση από το εμπόριο.

romeosGR είπε...

Υπάρχει επιστήμη της πληροφορικής και ανήκει στην ευρύτερη έννοια των επιστημών της πληροφορίας η οποία είναι και η κυριότερη επιστήμη του 21ου αιώνα. Φυσικά και δεν υπήρχε τα τελευταία 50 χρόνια όπως δεν υπήρχαν οι φυσικές επιστήμες πριν 200 χρόνια δηλαδή πριν πέσει το μήλο στο κεφάλι του Νεύτωνα. Το να αγνοούμε μια τόσο σημαντική επιστήμη είναι μεγάλο παράπτωμα. Το να λέμε ότι όλα είναι ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ είναι το μόνο εύκολο αφού όλες οι θετικές επιστήμες πηγάζουν από εκεί. Είναι σαν να λες ότι η φυσική δεν είναι τίποτε άλλο παρά μαθηματικά γιατί όλοι οι νόμοι της φύσης εκφράζονται με μαθηματικές έννοιες. Μήπως το φιλοσοφήσαμε πολύ το πράγμα;